Bazı insanlar otel fotoğraflarında hile yapar, bazıları ise var olmayan oteller için depozito alır. Bu nedenle tüketicilerin tatil rezervasyonu yaparken çok dikkatli olmaları gerekiyor.
Ticaret Bakanlığı da konuya müdahale etti. Tatil rezervasyonu yaparken dikkat edilmesi gerekenler hakkında bir rehber yayınladı.
Rehbere göre rezervasyon yaptığınız firmaların ilgili kamu kurum ve kuruluşlarında kayıtlı olup olmadığını kontrol etmeniz önemlidir. Ayrıca sosyal medya ya da e-posta gibi kanallardan gelen tekliflere de dikkat edilmesi gerektiğinin altı çiziliyor.
“Sitede ticari bilgiler bulunmalıdır”
Tüketici Konfederasyonu (TÜKONFED) Hukuk Konseyi Başkan Yardımcısı Dr. Mücahit Saraçlı, şunları söyledi: “Bu hizmeti verecek firmanın tüm ticari bilgileri bu sayfada yer almalı ve Elektronik Ticaret Bilgi Sistemine kayıtlı olup olmadığına bakılmalıdır, Sağlık Ticaret Bakanlığı'nın başlattığı “ETBİS” adını verdiğimiz bu ürünü web sitelerinde logo olarak yer alıyor.” .
Uyumsuzluk durumunda kiminle iletişime geçmeliyim?
Saraçlı, tüketicilerin ihlal gördüklerinde nereye başvurabilecekleri konusunda şu bilgileri verdi:
“2024 yılında tüketiciler 104 bin liraya kadar olan uyuşmazlıklarda tahkim kurullarına başvurabilecek. Bu hizmetin 104 bin lirayı aşması halinde yargıya başvurmaları gerekiyor. Yargı yolu tüketici mahkemesine itiraz etmektir.”
'Yetersiz görülen hizmetlerin karşılığını alma hakları var'
Tüketicilerin yetersiz gördükleri hizmetlerde dahi hakları olduğunu belirten Saraçlı, şöyle konuştu: “Hizmet aldıkları otelde veya turistik köyde eksiklikler varsa öncelikle tatilini geçirdikleri yere yazılı olarak bildirme hakları vardır. bu konudaki eksikliklerin giderilmesi veya ödenen tazminattan düşülerek iadesini talep edebilir.”