TikTok'tan yapılan yazılı açıklamada, dijital içeriklerin yapay zeka tarafından üretildiğini bilmeyen kullanıcıların yanıltılmaması amacıyla, uygulamanın kendi bünyesinde kullanıma sunduğu filtrelerde olduğu gibi platforma yüklenen içeriklerin etiketleneceği belirtildi.
Açıklamada, platforma yüklenen fotoğraf ve video içeriklerine meta veri ekleneceği, yapay zeka tarafından üretildiğine inanılan içeriklerin etiketleneceği ve ileride bu amaçla ses dosyalarının da taranacağı belirtildi.
Bu nedenle yapılan açıklamada, TikTok'un yapay zeka içeriklerini etiketleyen ilk video paylaşım platformu olduğunun altı çizilirken, Adobe, Arm, Intel, Microsoft ve Microsoft işbirliğiyle oluşturulan Content Proof and Authenticity Coalition'ın (C2PA) oluşturulduğu belirtildi. Truepic şirketleri “içerik kimlik doğrulama” teknolojisini kullanacak.
“Yapay Zeka Alanında Ortaklık (PAI)” adlı sivil toplum kuruluşunun Yapay Zeka ve Medya Entegrasyonu sektörü başkanı Claire Leibowicz, “içerik kimlik doğrulama” teknolojisinin şeffaflığa filigran tekniklerinden daha fazla katkı sağladığını değerlendirdi.
TikTok uygulamasının kullanım şartları, kullanıcıları tarafından platforma bir yıldan uzun süredir yüklenen gerçekçi yapay zeka içeriklerinin etiketlenmesini gerektiriyor.
Geçtiğimiz yıl yaptığı açıklamalarda Meta, gelecek sürümlerde yapay zeka araçlarıyla üretilen görüntülerin, video ve seslerin tanımlanmasını kolaylaştıracak teknik standartların belirlenmesi için sektör ortaklarıyla birlikte çalıştığını, Google'ın ise yapay zeka etiketlerinin ekleneceğini duyurmuştu. YouTube'a ve diğer platformlara.